Telemarketing (TM) er fremdeles en veldig viktig inntektskilde for våre medlemmer. Hvis det gjøres på en ordentlig måte, kan det være en positiv opplevelse og føles som en god oppfølging.

 

«Godt telefonvett»

Dette er organisasjonenes «10 bud» for å forsikre seg om at de utfører trygt, godt og seriøst arbeid når de benytter seg av telefon i kontakt med sine medlemmer eller givere. Har du enda ikke lest dem..? Ta en titt på dem nå:

Godt telefonvett august 2013

 

Ny bransjenorm for callcentre (av 18.mars 2015)

NORDMA og VIRKE har gått gjennom Bransjenorm for callcentre og oppgradert den.Ny utgave av Bransjenorm for callcentre av 18. mars 2015 erstatter bransjenormen fra 19. august 2009. Vi i Norges Innsamlingsråd oppfordrer de av våre medlemmer som benytter seg av TM, enten eksternt eller internt, om å gå gjennom normen slik at man kjenner det nye regelverket og tilpasser driften etter dem.

Har du spørsmål til normen? Ta kontakt med Per Christian Opsahl i NORDMA, på telefon: 911 98 330 eller på e-post.

Bransjenorm for callsentre

 

 

Statens Institutt for Forbruksforskning (SIFO)

SIFO har gjennom årene gjort en rekke undersøkelser og utarbeidet rapporter om telefonsalg, telefonhenvendelser og markedføring. Via linkene under kan du lese mer om de forskjellige publikajsonene, og laste dem ned.

Sammenfatning av evaluering av markedsføringsloven 2014

Kundesentre og inhouse 2014

Telefonsalg og telefonhenvendelser til forbrukere 2013

Evaluering av telefonsalg til private 2012

 

Les også TNS Gallup sin undersøkelse om givernes holdning til telefonsalg her:

TNS Gallup undersøkelse 2011 – Giverens holdning til telefonsalg