Årets fundraiser- og kampanje

Hvert år kårer vi årets fundraiser og årets kampanje på Fundraisingkonferansen. Her finner du tidligere vinnere.

Gro Kiledal – Årets Fundraiser 2017

Norges Innsamlingsråd gratulerer så mye med prisen, og håper du og ditt team i Strømmestiftelsen blir inspirert til å jobbe videre!

Gro er leder for Private Givere i Strømmestiftelsen, og arbeider med å følge opp givere og er engasjert i å rekruttere nye givere til stiftelsen. Hun har vært i organisasjonen i 18 år. ”Gro har en utrettelig evne til å motivere, engasjere, bevege og begeistre mennesker til å utgjøre en forskjell for mennesker i Strømmestiftelsens prosjekter”. Siden 2008 har Gro og hennes team samlet inn over 468 millioner kroner. Gjennom sin tid som leder kan Gro vise til gode resultater, både i form av innsamlede midler og gjennom å hele tiden tenke nyskapende og jobbe for å utvikle ny måter å markedsføre produkter på.

Gro er nominert av Kristine Sødal, fungerende generalsekretær i Strømmestiftelsen.

Tidligere vinnere av Årets Fundraiser er:

2014: Leif Wien Jensen, Innsamlingsleder Blindeforbundet.

2015: Kari Bucher, Leder av Innsamlingsaksjonen NRK.

2016: Ola Wiig-Hanssen, Fundraisingmanager Unicef.

Her kan du lese mer om de tidligere vinnere.

Her kan du lese nominasjonskriteriene.

 

TV-Aksjonen NRK Røde Kors – Årets Kampanje 2017

Årets Kampanje 2017 er 25kvm Syria, av TV-aksjonen NRK Røde Kors 2016. Dette flotte samarbeidet har vist mennesker hvordan Rana og hennes barn bor i Syria i dag. De har rørt ved hjerter verden over.

TV-aksjonen NRK Røde Kors har i denne kampanjen vært nytenkende og kreativ, og har gjort noe som er svært viktig i fundraising; nemlig å vise folk den brutale virkeligheten som finnes for så mange mennesker her i verden. De har nådd sitt mål med å engasjere 100 000 bøssebærere, og har nådd bredt ut i den norske befolkningen. Juryen mener at den fysiske installasjonen på IKEA Slependen var innovativt og godt gjennomført, og setter prikken på i’en i en omfattende kampanje.

 

Vi gratulerer Røde Kors med «Kan du snakke, kan du bidra» som årets kampanje 2016!

Geir Arne Bore tok i mot prisen

Røde Kors har med «Kan du snakke, kan du bidra» klart å skape stort engasjement, og en troverdig, emosjonelt forankret kampanje som berører to temaer med betydelig aktualitet – flyktningkrisen og den økende brutaliteten man ser på nett, i kommentarfelt og i sosiale medier.

Vi gratulerer Ola Wiig Hanssen med prisen som Årets Fundraiser 2016!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Juryens begrunnelse:

Vedkommende utformer kommunikasjon som gir resultater og har gjennom sin lange erfaring opparbeidet seg en spisskompetanse som mange organisasjoner misunner den organisasjonen han jobber i. Arbeidet hans gir resultater fordi han vet hva som må sies for å få målgruppen til å reagere.

Vi gratulerer Strømmestiftelsen med «Jobbskaper» som Årets Kampanje 2015!

Av de tre utvalgte kampanjene var det «Jobbskaper» som til slutt stakk av med den gjeve prisen «Årets Kampanje». En fagjury, ledet av Anne Sofie Morsland plukket ut de tre kampanjene, før vi lot våre venner på Facebook avgjøre vinneren.

Vi gratulerer Kari Bucher med prisen som Årets Fundraiser 2015!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kari Bucher har jobbet med tv-aksjonen de siste 6 årene, og har bidratt til å løfte tv-aksjonen til en enorm nasjonal dugnad for hele Norge, der både privatpersoner og næringslivet er engasjert.

Vi gratulerer Leif Wien Jensen med prisen som Årets Fundraiser 2014!

leif

Leif jobber i Blindeforbundet, og er en erfaren innsamler som har et velutviklet kremmerinstinkt, kombinert med respekt for giverne og den fintfølelse som skal til når man representerer en frivillig organisasjon. Gjennom systematisk arbeid gjennom mange år har han bygget opp en innsamlingsorganisasjon av internasjonal klasse og som bare få andre i Norge kan matche.

 

Vi gratulerer Blå Kors med årets beste innsamlingstekst 2014

Juryen for årets beste innsamlingstekst har besluttet at Blå Kors med teksten «En mamma som drikker og en pappa som slår…» er vinneren av konkurransen for i år. Vi gratulerer Blå Kors, med et svært godt eksempel på hvordan et innsamlingsbrev bør skrives.