Hvert år kårer vi årets fundraiser og årets kampanje på Fundraisingkonferansen. Her finner du tidligere vinnere.

Vi gratulerer Røde Kors med “Kan du snakke, kan du bidra” som årets kampanje 2016!

Geir Arne Bore tok i mot prisen

Røde Kors har med «Kan du snakke, kan du bidra» klart å skape stort engasjement, og en troverdig, emosjonelt forankret kampanje som berører to temaer med betydelig aktualitet – flyktningkrisen og den økende brutaliteten man ser på nett, i kommentarfelt og i sosiale medier.

Vi gratulerer Ola Wiig Hanssen med prisen som Årets Fundraiser 2016!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Juryens begrunnelse:

Vedkommende utformer kommunikasjon som gir resultater og har gjennom sin lange erfaring opparbeidet seg en spisskompetanse som mange organisasjoner misunner den organisasjonen han jobber i. Arbeidet hans gir resultater fordi han vet hva som må sies for å få målgruppen til å reagere.

Vi gratulerer Strømmestiftelsen med «Jobbskaper» som Årets Kampanje 2015!

Av de tre utvalgte kampanjene var det «Jobbskaper» som til slutt stakk av med den gjeve prisen «Årets Kampanje». En fagjury, ledet av Anne Sofie Morsland plukket ut de tre kampanjene, før vi lot våre venner på Facebook avgjøre vinneren.

Vi gratulerer Kari Bucher med prisen som Årets Fundraiser 2015!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kari Bucher har jobbet med tv-aksjonen de siste 6 årene, og har bidratt til å løfte tv-aksjonen til en enorm nasjonal dugnad for hele Norge, der både privatpersoner og næringslivet er engasjert.

Vi gratulerer Leif Wien Jensen med prisen som Årets Fundraiser 2014!

leif

Leif jobber i Blindeforbundet, og er en erfaren innsamler som har et velutviklet kremmerinstinkt, kombinert med respekt for giverne og den fintfølelse som skal til når man representerer en frivillig organisasjon. Gjennom systematisk arbeid gjennom mange år har han bygget opp en innsamlingsorganisasjon av internasjonal klasse og som bare få andre i Norge kan matche.

 

Vi gratulerer Blå Kors med årets beste innsamlingstekst 2014

Årets beste innsamlingstekst 2014

Juryen for årets beste innsamlingstekst har besluttet at Blå Kors med teksten «En mamma som drikker og en pappa som slår…» er vinneren av konkurransen for i år. Vi gratulerer Blå Kors, med et svært godt eksempel på hvordan et innsamlingsbrev bør skrives.