Nyheter på Facebook

5.juni åpnet Facebook for at Pages, og ikke bare privatpersoner, kan lage innsamlingsaksjoner. Det betyr at organisasjoner, næringslivssamarbeidspartnere eller ambassadører med egne sider nå kan lage egne innsamlinger.

To nye funksjoner er rullet ut for innsamlingsaksjoner:

  • Utvidet til Pages (sider): Merkevarer og offentlige personer kan nå bruke sine sider til innsamlingsaksjoner for non-profit organisasjoner. NGOer kan også starte innsamlinger for egne saker.
  • Flere arrangører: Man kan nå invitere venner til å organisere en innsamlingsaksjon sammen, noe som bidrar til å utvide nettverket av støttespillere.

Utvidet til Pages (sider)

Merkevarer og offentlige personer bruker Facebook Pages for å engasjere sine følgere. Nå kan de også starte innsamlingsaksjoner til NGOer. I tillegg kan NGOene selv starte en innsamlingsaksjon for sin sak på egen Facebook-side.

Flere arrangører

På samme måte som man kan legge til en ekstra administrator på en side eller en medarrangør på et Facebook-event, kan du nå legge til opp til tre venner som medarrangører for en innsamlingsaksjon. Det betyr at man kan nå ut til et bredere nettverk og enklere nå de satte innsamlingsmålene.

Målet med disse nye funksjonene er å gjøre det enklere for NGOer å samle inn mer fra deres supportere gjennom Facebook Fundraising.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *