Giving Tuesday kommer til Norge!

Nå er vi i gang❣️Giving Tuesday har kommet til Norge! 11 organisasjoner er med og skal sammen med 63 innholdsskapere produsere rørende og engasjerende innhold på YouTube og i sosiale medier. Det hele ender i en stor livesending 28. november på YouTube og Facebook hvor Kim Køste og Nellie Krokstad er to av programlederne. Følg med her på siden hvor vi gjennom hele innsamlingsperioden kommer til å publisere innholdet fra godgjengen!

Posted by GivingTuesday Norge on 1. november 2017

 

Du har sikkert hørt om Black Friday med alle de gode tilbudene? Nå kommer Giving Tuesday som handler om å gi.

Her finner du lenkene til FB og YouTube:

https://www.youtube.com/user/NordicScreens
https://www.facebook.com/GivingTuesdayNorge/

Direktesendingen vil skje fra 18.00 – 23.00. Følg med!

Elleve av våre medlemsorganisasjoner er med; BarnekreftforeningenForeningen for hjertesyke barnKirkens NødhjelpKreftforeningenMental HelseNasjonalforeningen for folkehelsenNMS (Det Norske Misjonsselskap)Redd BarnaRedningsselskapetRegnskogfondet og Sykehusklovnene.  63 norske influencere skal de neste tre ukene rette fokus på 11 gode saker med mer enn 100 videoer på sine kanaler på Instagram og Facebook.  Tilsammen har de enormt gjennomslag i gruppene under 30 år.

– Det kribler!  Vi er spente og gleder oss. Tusenårs-generasjonen viser hva vi står for, sier Kim Køste,  Romy Feclicia Østrøm, Ramón Torres Andresen og Nellie Krokstad.  De er profilerte YouTubere og skal lede direktesendingen.  Vidoeene blir også publisert på www.givingtuesday.no.

– Det unge Norge løfter i flokk gjennom denne innsamlingsaksjonen, og gjør det på en helt unik måte, sier generalsekretær Siri Nodland i Norges Innsamlingsråd.  Sammen med medieselskapet Nordic Screens og innsamlingseksperten Puzzel har hun trukket i trådene.

På selve Giving Tuesday, tirsdag 28.november, steller YouTuberne istand maratonsending på sosiale medier! Sendingen skal gå fra DNBs hovedkontor i Bjørvika.  Banken hjelper til ved å invitere de unge opinionslederne og de 11 organisasjonene til  feiring av innsamlingen. Mange av videoene skal vises.  Det blir også underholdning og oppsummering av resultatet.

EXTRA støtter ungdommens nye innsamlingsaksjon Giving Tuesday. Kjededirektør Christian Hoel sier at han ikke var i tvil om å hjelpe ungdommen igang her, og med dette fantastisk gode tiltaket som er aller første gang i Norge.

– Her har vi et sjeldent flott initiativ som vi tror kommer til å bli både stort og viktig. Extra er som en del av Coop eid av 1,6 millioner nordmenn, og vi håper å kunne inspirere slik at også våre medeiere bidrar med støtte de flotte organisasjonene, sier Christian Hoel.

EXTRA hjeper til med å  markedsføre Giving Tuesday.  EXTRA støtter også produksjonen av direktesendingen på Facebook og YouTube.

Giving Tuesday begynte for seks år siden i USA, og har spredt seg over hele verden som en bevegelse. Konseptet er at alle kan gi til hvilket formål de ønsker, enten det er penger, tid, mat eller klær.   I Norge er det Norges Innsamlingsråd som er kontaktpunkt for Giving Tuesday.  Den norske varianten der unge stjerner fra sosiale medier fyrer opp stemningen er unik og et resultat av samarbeidet mellom Innsamlingsrådet, Puzzel og Nordic Screens.